LK Systems LK Group Suomi
Sulje

LK Group

Reklamaatiot

Reklamaatio- ja takuuasioissa noudatetaan LK:n yleisiä myynti- ja toimitusehtoja.

Kuljetusvahinko tai puutteet toimituksessa 

Näkyvästä kuljetusvahingosta tai kollien puuttumisesta, jotka havaitaan tavaraa vastaanotettaessa, on ilmoitettava välittömästi rahdinkuljettajalle. Kuljetusvahingosta tai kollien puuttumisesta on tehtävä merkintä rahtikirjaan tai vastaavaan asiakirjaan silloin, kun tavara kuitataan vastaanotetuksi. Mikäli kuljetusvahinko tai kollien puuttuminen havaitaan myöhemmin, siitä tulee tehdä ilmoitus rahdinkuljettajalle viipymättä. Tällainen ilmoitus pitää tehdä 10 työpäivän kuluessa puutteen havaitsemisesta, mutta kuitenkin viimeistään kuukauden kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Kuljetusvahingosta tai kollien puuttumisesta sekä muusta näkyvästä tavaran virheestä tai puutteesta on ilmoitettava myyjälle viipymättä aina kirjallisesti.

Tuotereklamaatiot 

Tuotereklamaatiot tulee osoittaa yleisten reklamaatiokäytäntöjen mukaisesti tuotteen myyjälle, ei suoraan LK:lle, ellei tuotetta ole hankittu suoraan LK:lta. 

Tuotteiden takuu on yleensä 24 kuukautta toimituspäivästä, ellei tavaran valmistaja ole myöntänyt tätä pidempää takuuta, jolloin myyjän takuu on valmistajan takuun mukainen. Pidennetty takuuaika on myönnetty mm. LK:n lattialämmitys- ja käyttövesiputkille.  

LK:lla tuotereklamaatiot käsitellään alla kuvatun tuotereklamaatiokäytäntömme mukaisesti. Tiedotamme rekisteröityä reklamaation tekijää etenemisen eri vaiheista.  

1. Lähetä reklamaatio LK:lle mieluiten sähköpostilla osoitteeseen info@lksystems.fi. Liitä mukaan seuraavat tiedot: 

  • Nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite 
  • Kohteen tiedot, jos eri kuin yhteystiedoissa ilmoitettu 
  • Korvaavan tuotteen toimitusosoite, jos eri kuin yhteystiedoissa ilmoitettu 
  • Mahdollinen oma reklamaatiotunnuksenne 
  • Reklamoitu tuote ja määrä (tuotenumero, jos tiedossa) 
  • Tuotteen hankintapäivämäärä 
  • Vikakuvaus, kuvaus asennuspaikasta (valokuva ja/tai video jos mahdollista) 
  • Mahdolliset vaateet korvauksesta, korvaavan tuotteen lisäksi

2. Rekisteröimme reklamaation järjestelmäämme (saat tästä erillisen sähköpostiviestin) ja lähetämme heti korvaavan tuotteen 

3. Korvaavan tuotteen mukana tulee palautustarra, jonka avulla reklamoitu tuote on helppo palauttaa meille 

4. Kun reklamoitu tuote palautuu meille, lähetämme sen tehtaalle tutkittavaksi. Jos reklamoitua tuotetta ei palauteta kuukauden kuluessa korvaavan tuotteen lähettämisestä, tapaus suljetaan ja korvaava tuote laskutetaan 

5. Tehdas tutkii tuotteen ja tekee sille tarvittavat testit 

6. Päätös testitulosten perusteella 

  • Jos reklamaatio hyväksytään, voidaan LK:lta laskuttaa vaihtotyöstä aiheutuneet, etukäteen sovitut kohtuulliset kulut 
  • Jos reklamaatiota ei hyväksytä, tapaus suljetaan ja aiemmin toimitettu korvaava tuote laskutetaan. Palautamme reklamoidun tuotteen kohtuullisen ajan kuluessa tehdystä erillisestä pyynnöstä. 

 

Poikkeukset 

Joidenkin laitteiden, mm. takuunalaisten puristuskoneiden kohdalla LK:lla tuotereklamaatiot käsitellään alla kuvatun tuotereklamaatiokäytäntömme mukaisesti. Tiedotamme rekisteröityä reklamaation tekijää etenemisen eri vaiheista.  

1. Lähetä reklamaatio LK:lle mieluiten sähköpostilla osoitteeseen info@lksystems.fi. Liitä mukaan seuraavat tiedot: 

  • Nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite 
  • Mahdollinen oma reklamaatiotunnuksenne 
  • Reklamoitu tuote ja määrä (tuotenumero, jos tiedossa) 
  • Tuotteen hankintapäivämäärä 
  • Vikakuvaus 
  • Laitteen valmistenumero 

2. Rekisteröimme reklamaation järjestelmäämme (saat tästä erillisen sähköpostiviestin), joka sisältää ohjeet laitteen toimittamiseksi LK:lle tarkastusta varten 

3. Kun reklamoitu laite palautuu meille, lähetämme sen jälkimarkkinointiosastollemme Ruotsiin tutkittavaksi 

4. Jälkimarkkinointiosasto tutkii laitteen ja tekee sille tarvittavat testit 

5. Päätös testitulosten perusteella 

  • Jos reklamaatio hyväksytään, laite korjataan ja palautetaan takaisin asiakkaalle 
  • Jos reklamaatiota ei hyväksytä, sovimme asiakkaan kanssa yhdessä jatkotoimenpiteistä